online lekce z dějin umění
Jak se dívat na umělecká díla minulosti?
40 minut nabitých uměním a poznáním
- Chtěli byste výtvarnému umění více rozumět?
- Listujete publikacemi o umění, ale máte pocit, že Vám obrazy nic neříkají?
- Bloudíte v muzeu od popisky k popisce a z návštěvy nakonec nemáte ten nejlepší zážitek?
- Chtěli byste získat jasné nástroje, které Vám pomohou umělecká díla více pochopit?
Pak Vás srdečně zvu na online lekci z dějin umění, v níž Vám ukážu možné způsoby, jak v obrazech "více vidět" a více jim rozumět.

- Objevíte kouzlo vlastního objevování a bádání
- K umění a jeho interpretaci budete přistupovat tvořivě
- Naučíte se na obrazy dívat vlastníma zvídavýma očima
Pro koho je lekce určená?
Pro všechny zájemce o dějiny umění. Pro dospělé, pro pedagogy, ale i pro studenty středních či základních uměleckých škol.
Kolik lekce stojí?
Cena lekce je 220 Kč. Video přijde do Vaší emailové schránky hned po zaplacení. Přístup k lekci je časově omezený na 90 dní od zakoupení. Po tuto dobu si lekci můžete libovolně opakovaně pouštět.
Jak je možné s lekcí pracovat během výuky?
Lekce má 40 minut, zvládnete jí tedy studentům pustit během jedné vyučovací hodiny. Lekce je složená ze čtyř samostatných bloků. Můžete ji tedy pouštět po částech a obohatit tak výuku.
Co říkají ti, kteří online lekci již viděli?
"Velmi doporučuji! Skvělé nastínění jak nahlížet na umění!"
Video sa mi veľmi páčilo, skvelo ste ho pripravili, trafili ste klinec po hlavičke. Mám z dejín výtvarnej kultúry (umenia) maturitu aj štátnicu, som výtvarníčka a napriek tomu mi video veľa dalo.
Vaše lekce byla velmi zajímavá a inspirativní. Shlédla jsem jí se svými žáky ve škole, kteří ji se zaujetím sledovali.
Lekce byla moc krásná, ještě jsem neslyšela o Gombrichově šálku, moc se mi líbí se takto ptát i u skladeb, které hraji. Hned to s šálkem použiji i u svých studentů. Celkově jsem si v lekci našla spoustu nových nápadů k zamyšlení
Právě jsem shlédla Vaše video "Jak se dívat na umělecká díla minulosti?" a chci Vám za něj velice poděkovat. - moc se mi líbilo vybrané téma - všechny 4 položené otázky - donutily mě se zamyslet (a trochu zanadávat "proč nám tohle nikdo v dějinách umění na fakultě neřekl") - i vybrané obrazy, na kterých vše ukazujete, byly parádní - váš velmi klidný, odborný (ale ne zas strašně moc) projev mi velmi vyhovuje
Už roky se zajímám o výtvarné umění, tak jsem se přihlásila na online lekci Jak se dívat na umělecká díla minulosti. Trošku jsem si říkala, aby to nebylo jen nudné opakování toho, co znám, ale nebylo. Naopak velmi zajímavou a atraktivní formou jsme nahlédli pod pokličku tvůrců děl i poodkryli, jakými různými způsoby se na umělecká díla dívat. Byl to vskutku příjemně strávený čas s uměním a už se těším na navazující on-line kurz. Opravdu perfektní.
Jestli jste nadšenci do dějin výtvarného umění a zajímá vás srozumitelné a zároveň odborné vyprávění, tak doporučím projekt Průvodce uměním. Video Jak se dívat na umělecká díla je plné zajímavostí a inspirací. Moc se mi líbily tipy na otázky a praktické ukázky obrazů z různých období minulosti.
Vaše lekce, Jak se dívat na umělecká díla minulosti, mi strašně moc dala, jsem velice nadšena a moc mě to bavilo ! Těším se na kurz Příběh umění!
"Paní doktorko! Vaše náměty a otázky na pohledy na obrazy se mi velmi líbily. Říkala jste to na začátku dobře. Už jsem "pár" obrazů viděla, ale takto jsem se na ně nikdy nedívala."
Vaše lekce mě úplně nadchla!
Kdo Vás lekcí provede?
Mgr. Romana Pospíšilová, Ph.D.
- historička umění, lektorka vzdělávacích programů pro dospělé, studenty i děti
"První obrazy velkých mistrů jsem viděla jako reprodukce v knihách u nás doma. Dobře si pamatuji, jak mě fascinovala Vermeerova Dívka s perlou a Velázquezovy Dvorní dámy.
V tátově malířském ateliéru to neustále vonělo terpentýnem a tak jsem umění poznávala i z té praktické stránky. Nakonec jsem však zůstala v roli pozorovatele. Tak mě to baví nejvíc. Dívat se na obrazy z minulosti a snažit se proniknout pod povrch. Přemýšlet, jaký příběh umělec v daném díle vypráví a co obraz sděluje o něm samém a o době, ve které žil."
